سیستم ایمنی بدن (Immune System) یکی از پیشرفته ترین دستگاه های شناخته شده در کل جهان است که با کارکرد شگفت انگیزش سلامت انسان در طول زندگی را ضمانت می کند.

بدن انسان در طول روز مورد هجوم انواع موجودات میکروسکوپی همچون ویروس ها و باکتری ها و همچنین سموم شیمیایی قرار می گیرد ، با این حال ما اکثر زمان زندگی مان را در سلامت به سر می بریم و هرگز متوجه نمی شویم که سیستم دفاعی بدن مان چه تهدید های بزرگی را از ما دور کرده است!

سیستم ایمنی بدن چیست؟

دستگاه ایمنی بدن متشکل از چندین اندام داخلی ، عروق ، بافت ها و مجموعه ی عظیمی از سلول های متنوع است که طراحی شده تا هرگونه تهاجم خارجی به بدن را خنثی کند.

این سیستم به محض شناسایی یک عامل خارجی در بدن ، اعلان هشداری را در کل بدن به صدا در می آورد و به سرعت به جنگ آن عامل می رود. در برخی موارد که حمله خارجی به بیماری منجر می شود ، ما متوجه رخ دادن چیزهایی در بدن مان می شویم ، اما در اغلب موارد این سیستم به گونه ای خطر را دفع می کند که ما حتی متوجه حضور بیگانگان در بدن هم نمی شویم.

یکی از اصلی ترین شگفتی های این سیستم این است که تر و خشک را با هم نمی سوزاند! این به این معنی است که دستگاه دفاعی بدن این قابلیت را دارد که فقط به عوامل آسیب رسان حمله کند و به سلول های خودی کاری نداشته باشد.

منبع : سایت نیوتکس