کنترل بیماری‌ با آبx

کمبود آب بدن می‌تواند باعث بروز اختلالات رفتاری شود و بر میزان تمرکز و هوشیاری بدن نیز تاثیر بگذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیماری‌هایی که با آب قابل کنترل هستند را بیشتر بشناسیم.
آسیب کلیوی

نوشیدن آب زیاد کمک زیادی به رقیق کردن اسیدی که منجر به سنگ کلیه می‌شود و از بروز سنگ کلیه جلوگیری می‌‌کند. نوشیدن آب فراوان باعث می‌شود تا سم و عفونت‌ها از طریق ادرار دفع شوند.
فشار خون بالا

یکی از عواملی که موجب سکته قلبی می‌شود، فشار خون بالا است. با داشتن رژیم غذایی سالم و صحیح،  کاهش وزن و ورزش، نوشیدن آب نیز کمک زیادی در کنترل فشار خون به شما می‌کند. زمانی که بدن شما به کم آبی دچار می‌شود، بدن برای حفظ تعادل مایعات خود به سدیم وابسته است. سدیم موجب افزایش فشار خون و فشار به مویرگ‌ها و بسته شدن عروق خونی میکروسکوپی شود که در نهایت موجب افزایش فشار خون می‌شود. برای پیشگیری از این بیماری نوشیدن آب بهترین گزینه است.
آرتروز

آرتروز ناشی از التهاب مفاصل است و با خشکی دردناک و تورم همراه است. اگر بدن مدت زمان زیادی دچار کم آبی شود، درد مفاصل بیشتر می‌شود و باعث تشدید بیماری آرتروز می‌شود. مصرف کافی آب باعث روان‌سازی مفاصل می‌شود و فرسایش بین مفاصل را کم می‌کند.
بی خوابی

بی خوابی می تواند به دلایل مختلفی از جمله خستگی، دیابت و … رخ دهد. همچنین بسیاری از داروهای شیمیایی ممکن است سبک زندگی شما را تغییر دهند. نوشیدن آب قبل از خواب می‌تواند کمک بزرگی به شما کند.
عفونت‌های روده

لایه تشکیل شده در دیواره روده باید پاکسازی شود. پاکسازی روده باعث جلوگیری از عفونت می‌شود و همچنین مواد مغذی سریعتر جذب بدن می‌شود. نوشیدن آب به صورت مداوم کمک زیادی در پاکسازی روده می‌کند.